Kopvillkor

Palora.se ägs och administeras av Scandia Trading ApS - CVR: DK33952414

Adress:

Firmaadress:
Scandia Trading ApS
Tværvejen 3
5580 Nørre Aaby

Returadress:
Genvägen 1
23162 Trelleborg
Sverige

Alla varor som finns på sidan kan ändras beroende på tillgänglighet, erbjudanden, feltryck osv. Men om du har handlat en vara hos oss så kan vi självklart inte dra tillbaka den efter ditt köp har bekräftats och du godkänt våra köpvillkor,

Manualer

Med alla våra produkter följer en fysisk manual.

Ångerrätt

Normalt har du 14 dagars ångerrätt men hos oss har du obegränsad ångerrätt. Denna gäller från att du har mottagit varan. För att returnera din vara behöver du antingen fylla i vår retursedel eller bara mejla/ringa oss för att informera om att paketet blir returnerat. Du kan även hämta en ångerblankett hos https://www.konsumentverket.se/ Vi vill även se kvitto eller kontoutdrag. Du behöver inte ange skäl för din ångrade vara.

Vi betalar tillbaka hela beloppet, inklusive frakt och skatt. Vi ersätter inte dina omkostnader vid varureturneringen, dvs vi betalar inte din returfrakt Du bär ansvaret för att returnera varan och se till att den kommer fram hel. Därför är det viktigt att du är säker på att du vill ha produkten innan du använder den. Om varan returneras oanvänd och i dess originalförpackning, får du hela beloppet återbetalt.

Gällande kläder (inte underkläder) ljus, kortspel och liknande kan förseglingen öppnas för att du ska inspektera din vara inom rimliga gränser, men varan får inte ha använts ovårdat för att du ska få ångra den. Du har full ångerrätt vid oförseglade produkter, men de ska vara i sammas skick som när du fick den, och inte ha använts ovårdat.

Vi har obegränsad ångerrätt för våra kunder men vi kan göra en värdeminskning på varan vi får tillbaka om den är skadad och vanvårdad. Så detta betyder att om vi får tillbaka ett skrynkligt och smutsigt förkläde efter två månader, så får du tillbaka pengarna, men vi minskar värdet på varan till 1kr.

Om du öppnar förseglingen till en intimprodukt kan du inte längre ångra din vara på grund av hygienskäl. Hygienartiklar omfattas inte av ångerrätten och kan inte returneras.

Vid returneringen av varor betalda med faktura bes du bifoga en kopia av fakturan samt notera ditt registreringsnummer och kontonummer till banken, så vi kan ersätta beloppet för den returnerade varan.

För att få hjälp:

Mejla kundtjänst: service@palora.se Telefon: 0411 881401
Returadress: Scandia Trading ApS / Palora.se Genvägen 1, 23162 Trelleborg
Kontaktperson: Mathias Larsen , email: service@palora.se

Bytesrätt

Normalt har du 14 dagars bytesrättmen hos oss har du obegränsad bytesrätt. Vi ersätter inte dina omkostnader vid varureturneringen, dvs vi betalar inte din returfrakt. Om du öppnar förseglingen till en intimprodukt kan du inte längre byta din vara, på grund av hygienskäl. Efter det att vi mottar ett meddelande från dig om att du vill returnera din vara, så ska du ha din vara bytt inom 14 dagar. Om vi inte har den varan du vill byta till i lager, så hjälper vår kundtjänst dig att hitta en liknande produkt.

För att få hjälp:

Mejla kundtjänst: service@palora.se Telefon: 0411 881401
Retursadress: Scandia Trading ApS / Palora.se Genvägen 1, 23162 Trelleborg
Kontaktperson: Mathias Larsen , email: service@palora.se

Reklamation

Om din vara är skadad eller defekt så har du tre års reklamationsrätt enligt reklamationslagen. Två månader anses vara rimlig tid att upptäcka skadan eller defekten. Vi måste ersätta dig med eventuella kostnader som uppstått i reklamationen, som frakt, bensinkostnader, parkeringskostnader och liknande. Vi följer ARN vid eventuell tvist.

För att få hjälp:

Mejla kundtjänst: service@palora.se Telefon: 0411 881401
Returadress: Scandia Trading ApS / Palora.se Genvägen 1, 23162 Trelleborg
Kontaktperson: Mathias Larsen , email: service@palora.se

Om du inte är tillfredsställd med hanteringen av ditt returärende så kan du kontakta www.arn.se , besöksadress:Kungsholmstorg 5 Stockholm..och även EU-kommissionens online-plattform för tvistlösning.

Pengar tillbaka

Ångerrätt - Om du ska få pengar tillbaka så tar det max 14 dagar efter att vi har fått meddelande från dig att du vill returnera den. Dock kan vi behöva vänta med återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan eller sett bevis på att varan återsänts. Du får pengarna tillbaka på samma sätt som du betalade från början, det vill säga om du betalade med kort så får du tillbaka pengarna på ditt kort, osv.

Reklamation - Återbetalning för en reklamation ska ske inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål.

Betalningar

Hos oss kan du betala med MasterCard, VISA, American Express och flera andra kort.

Vi har SSL-certifikat och agerar enligt och uppfyller kraven för PCI DSS, Payment Card Industry Data Security Standards.

Vi följer PUL.

Vi tar ej kreditupplysning på våra kunder.

När du köper en vara hos oss innebär det att du har ett betalningsansvar.

Du får en bekräftelse via e-post eller brev inom rimlig tid med köpvillkor från köptillfället.

Betalning via delbetalningar (Klarna)

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna delbetalning är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan innan du betalar.
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad.
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp.
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.
  • Ingen uppläggningsavgift.

 För Klarna delbetalning gäller årsränta på 19,5%, effektiv ränta från 26,99% vid köp på 10 000 kr.

Betalning via Faktura (Klarna)

Handla nu - betala efter leverans. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar.
  • Betalningstid - alltid 14 dagar.
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
  • Möjlighet till delbetalning - kontakta Klarna.

 OBS: När du köper via Klarna skickar vi din faktura via e-post.

En fakturaavgift på 19 kr. tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr. samt dröjsmålsränta. Allmänna villkor hittar du här.

För frågor gällande fakturabetalning kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via e-post info@klarna.se.

Klarna sköter eventuella avgifter för inkasso.

Klarna agerar enligt och uppfyller kraven för PCI DSS, Payment Card Industry Data Security Standards.

Sekretess

Alla personliga upplysningar behandlas förtroligt och kommer inte att ges vidare till en tredje part. När du prenumererar på vårt nyhetsbrev, ges inte din e-postadress till en tredje part, och du kan alltid returnera på samma plats som du hämtade dina varor. Palora.se ger endast vidare dina personliga upplysningar om det krävs av lagstiftningen, eller om det finns ett domstolsbeslut. Vi följer PUL.

Vi har diskret förpackning, så du kan alltid känna dig säker och trygg när du handlar hos Palora.se. Nedan kan du läsa om vår säkra och diskreta leverans.

När vi mottar betalningen kommer transaktionen också att framstå som diskret på din kontoutskrift. Här kommer det stå Scandia Trading ApS.

Orderbekräftelse m.m. kommer att skickas från Scandia Trading ApS. Dock ska du vara uppmärksam på, att om du registrerar dig för nyhetsbrev, kommer detta inte att vara 100 % diskret, eftersom erbjudanden m.m. kan framgå. Om du inte önskar detta, kan du lätt avregistrera nyhetsbrevet.

Cookies

På palora.se använder vi cookies för att optimera vår hemsida och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för våra besökare. Du kan dock blockera cookies på din dator i din browser. Om du har frågor kring cookies kan du mejla service@palora.se

Artonårsgräns på palora.se

Vi säljer inte produkter till minderåriga utan godkännande från deras målsman.

Leverans

Hemleverans

När ditt paket är framme kontaktas du via telefon från postnord där de frågar när det passar dig att lämna paketet. De kommer fortsätta höra av sig till dig så att de vet att du är hemma och kan ta emot paketet. Om du missat samtalet från dem kan du ringa tillbaka dem på 0771371015. 

Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så får du veta detta direkt och få information om en ny leveranstidpunkt. Även om det är Postnord som sköter frakten så får du information om din frakt från oss. Om leveranstiden är alltför försenad, så har du som kunden rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.

Beställer du före kl. 21, skickar vi dina varor samma dag, detta gäller måndag till fredag. Du väljer själv om du vill ha paketet levererat hemma eller om du hämtar den i närmaste postbutik eller 
paketbox. Leverans 1-3 dagar. För att hämta paketet behöver du din legitimation och en kod, som du får av oss via post,mejl eller mobil beroende på vad du själv fyllde i. Paketet ligger kvar i två veckor och vi har inga kostnader för outlösta försändelser.

Vi fraktar till Sverige, Danmark och Tyskland.